Law of attraction

Law of attraction
Foto door Matheus Bertelli via Pexels

Positieve energie aantrekken
Positieve energie aantrekken

Google je ”hoe kan ik mijn ex terugkrijgen”, ”hoe krijg ik mijn droombaan” of ”waarom heb ik altijd geldproblemen”.. dan heb je een grote kans dat je op één van de eerste pagina’s de term law of attraction tegenkomt.

Kort gezegd houdt de law of attraction in dat wat jij denkt en voelt meer van hetzelfde aantrekken. Dus voel jij je vaak goed en positief? Dan trek je meer situaties aan waarin je je goed en positief voelt. Voel je je slecht en negatief? Dan trek je daar meer van aan. Jouw leven is dus een weerspiegeling van hoe jij denkt en wat je voelt.

Het nare hiervan is dat als jij nu nare dingen meemaakt, je hier zelf een grote rol in hebt gespeeld. Het kan moeilijk zijn dit te accepteren. Het mooie is dat je de situatie dus zelf kunt omzetten naar iets positiefs. De vraag is hoe?

! Als je nog nooit van de law of attraction hebt gehoord zijn de boeken ”the secret” en ”the power” van Rhonda Byrnes heel geschikt.

Schrijven

Als je de boeken ”the secret” en ”the power” van Rhonda Byrnes en boeken van mindset guru Anthony Robbins leest, kom je telkens dezelfde onderdelen tegen. Dezelfde onderdelen die ervoor gaan zorgen dat jij je droomleven kunt leven.

Schrijven gaat ervoor zorgen dat jij voor jezelf duidelijk krijgt wat je wilt en waarom je het wilt. Mensen zeggen vaak dat ze rijk willen zijn, maar waarom? Wil je financiële vrijheid of wil je alleen maar op vakantie in plaats van werken? Weet je dat zeker? Zo’n leven gaat uiteindelijk ook vervelen.. Denk daarom goed na over wat je precies wilt. Hoe ziet jouw droomleven eruit? Wees zo specifiek mogelijk. Schrijf een dag uit jouw droomleven op. Je staat op en dan? Waar sta je op? Hoe ziet je huis eruit? Hoeveel geld verdien je per maand? Etc. Neem hier de tijd voor.

Dankbaarheid

Dankbaar zijn voor wat je hebt is een belangrijk onderdeel van de law of attraction. Hoe dankbaarder je bent, hoe beter je je voelt. Hoe beter je je voelt, hoe meer situaties je aantrekt waarin je je goed voelt. Wat misschien minder bekend is, is dat het belangrijk is dat je nu al dankbaar bent en je vooral ook dankbaar voelt voor de onderdelen in je leven die je nog niet hebt. (maar wel heel graag wilt)

Zoals genoemd trek je dingen aan waar je dankbaar voor bent. Ben je dankbaar voor je geld, trek je meer geld aan. Ben je dankbaar voor een huis of droombaan dat je nu nog niet hebt maar wel wilt, zul je dit uiteindelijk ook aantrekken. Maar alleen als je consistent bent! Verwacht dus niet 1 keer een lijstje te maken en dan al veranderingen in je leven te zien. Het is noodzakelijk dat je het volhoudt en de stappen elke dag herhaalt.

Lees hier meer over hoe je dankbaarheid kunt toepassen.

Mindfulness

Bezig zijn met mindfulness gaat jou helpen om uit te vinden waar je veel aan denkt en om je gedachten aan te passen. Dit is nodig om uiteindelijk te krijgen wat je wilt. Wil je meer rust en minder stress? Dan is mindfulness de perfecte eerste stap. Hoe kun je effectief aan je mindfulness werken? Bedenk eerst wat de hoofdreden is waarom je hieraan wilt beginnen. Pak vervolgens je notitieboek en bekijk hieronder de beste manier om te starten.

Wil je een nieuwe baan, een nieuwe relatie, een gezonder lichaam en een gezondere mindset? Begin dan ook met mindfulness zodat je weet hoe je je hoofd rustig krijgt en ga vervolgens door naar de volgende stappen. (deze stappen werken dan namelijk veel beter)

Ben je op zoek naar boeken over mindfulness? Die kun je hier vinden.

Affirmaties

Affirmaties zijn zinnen die je meerdere keren tegen jezelf herhaald. Door affirmaties meerdere keren per dag (hardop) te herhalen zorg je dat je uiteindelijk met heel je lichaam gelooft wat je zegt. Experts gaven aan dat het gemiddeld 21 dagen duurt voordat je brein een nieuwe gewoonte aanleert. Zo heeft het ook ongeveer 21 dagen nodig om te geloven wat je tegen jezelf zegt. Zeg je al heel je leven dat je niks waard bent? Dan zijn dat eigenlijk ook affirmaties, maar dan hele negatieve. Je hebt het zo vaak herhaald dat je het waarschijnlijk bent gaan geloven.

Wat fantastisch nieuws is, is dat je affirmaties nu op een positieve manier kunt inzetten. Maak een wenslijst. Een lijst met dingen die je écht graag wilt. Vervolgens maak je daar affirmaties van waar je elke dag minstens 3 keer een langere tijd naar kijkt en tegen jezelf herhaald. Probeer je hoofd eerst leeg te maken zodat het echt aankomt en je hoofd het opslaat. Lees vervolgens de affirmaties hardop met een grote glimlach op je gezicht:

IK BEN EEN ZELFVERZEKERDE MAN/VROUW EN HEB HELE LEUKE MENSEN IN MIJN LEVEN!

Wedden dat je je goed voelt nadat je dit meerdere keren uit hebt gesproken? Begin je affirmaties altijd met ”ik ben” of ”ik heb”. Alsof je het al bent of hebt dus.. Denk maar terug aan de dankbaarheidslijst. Doen alsof je je wens al hebt zorgt ervoor dat je het sneller krijgt. ”Ik heb altijd meer dan genoeg geld”, zorgt ervoor dat je je gaat voelen alsof je altijd meer dan genoeg geld hebt. Je gaat deze energie uitstralen waardoor je meer van wat je wilt gaat aantrekken. Het klinkt allemaal zweverig, maar het werkt echt.

Visualiseren

Wat is visualiseren? Je kent het wel.. je zit op je werk en bent lekker aan het dagdromen. Dat is ook een vorm van visualiseren. Visualiseren doe je alleen met je ogen dicht. Je maakt je hoofd eerst leeg. (bezig zijn met mindfulness leer je hier) Vervolgens denk je aan wat je echt zou willen hebben. Je ziet jezelf dan in het leven dat je wilt.

Stel je wilt een nieuwe liefdevolle relatie. Doe je ogen dicht. Beeld je vervolgens in dat je hand in hand op straat loopt met je nieuwe liefde. Je ziet jezelf aan tafel in een restaurant met je partner tegenover je. Want dat is belangrijk.. zie het beeld alsof je vanuit jezelf kijkt. Ga net zolang door met inbeelden tot je echt de liefde voelt voor en vanuit je nieuwe partner. Hoor auto’s op de straten terwijl jullie hand in hand lopen. Hoor de restaurantmuziek op de achtergrond als jullie uiteten zijn. Alles zo echt mogelijk.

Voel je het?

Bij affirmeren en visualiseren is het belangrijk dat niet alleen je gedachten in orde zijn, je moet het ook echt voelen. Daarom is affirmeren met een glimlach een goede tip. Je gaat hierdoor echt voelen wat je zegt. Bij visualiseren is het niet anders.. ook hier moet je zoveel mogelijk voelen. Word enthousiast en voel je zoals je je zou voelen als je straks hebt wat je wilt. Dit is noodzakelijk om echte veranderingen te gaan zien.

Om ervoor te zorgen dat je deze stappen elke dag uitvoert, kun je een ochtend ritueel instellen voor jezelf. Sta bijvoorbeeld een uur eerder op elke dag. Klinkt heel zwaar maar dat valt enorm mee. Door het visualiseren en affirmeren krijg je energie. (als je het goed doet)

Probeer ook meteen te bewegen zodra je opstaat in de ochtend. Je lichaam wakker maken gaat jou helpen je de rest van de dag energieker te voelen. Dit wordt ook uitvoerig besproken in het boek ”miracle morning”. Hij staat tussen deze boekenlijst. Echt een aanrader!

Ben je nog niet overtuigd dat de law of attraction bestaat en werkt? Lees hier dan verhalen van mensen die het hebben toegepast en wat voor veranderingen zij hebben meegemaakt.

En onthoudt! Het allerbelangrijkste is dat je je einddoel voor ogen houdt. Maak je niet druk over hoe je gaat krijgen wat je wilt, maar blijf je alleen focussen op het al hebben van je doel. Zo voel je je veel beter en zo (en dan ook echt alleen zo) ga jij krijgen wat je zo graag wilt.

Terug naar boven