Meer rust in je leven

Meer rust in je leven

Wil jij ook meer rust in je leven omdat je te druk bent door werk, studie en/of sociale gelegenheden? Gelukkig zijn er dan een aantal dingen die je zelf kunt doen, zodat je binnen no time meer overzicht en orde hebt.

Meer rust in je leven door te prioriteren

Bekijk waarom je het zo druk hebt. Waar spendeer jij de meeste tijd aan in de week en waar kom je allemaal niet aan toe? Oftewel, hoe ziet jouw planning eruit en waarom ben jij zo toe aan meer rust in je leven?

Misschien heb je helemaal geeneens een planning. Vandaar de chaos? Maak een lijstje met alles wat je in de week en maand doet en zet daar een cijfer achter wat aangeeft hoe belangrijk deze taak is. Schrijf alle onderdelen waar je de meeste uren aan besteedt bovenaan je lijst en de dingen die je graag doet daaronder.

Maak vervolgens een kolom ernaast waar je een cijfer kunt neerzetten voor hoe leuk je de taak vindt. Kijk zodra je klaar bent naar de lijst en kijk of de taken die je het leukste vindt ook bovenaan de lijst staan. Of valt het op dat de verplichte dingen niet perse de dingen zijn die je leuk vindt? Goede eye opener.. Je ziet nu dat je wellicht veel te veel tijd investeert in taken die jouw geen goed gevoel geven. Of in ieder geval dat de taken die jou wel een goed gevoel geven onderaan staan of geen prio voor jou hebben.

Niets doen wat je écht niet wilt doen

Los van je dagelijkse of wekelijkse taken zijn er natuurlijk ook sociale gelegenheden waarvoor je wordt uitgenodigd en waarbij er wordt verwacht dat je gaat. Heb je een relatie? Dan wordt er verwacht dat je altijd meegaat naar familie verjaardagen van je partner of feestjes van vrienden van vrienden. Heb je hier écht geen zin in? Kies dan voor jezelf! Het is helemaal niet erg om een keer niet te gaan. Het is wel erg om je eigen gevoel aan de kant te schuiven omdat je bang bent voor de meningen van anderen. Kortom, doe zo min mogelijk wat je écht niet wil doen. Dit gaat je veel meer rust in je leven geven.

Meer mindfulness in je leven

Als je nog niet aan mindfulness doet gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. Als je al wel aan mindfulness doet, doe er dan meer van! Mindfulness is heerlijk voor je hoofd én je lichaam. Door meer in het moment te leven wordt je eraan herinnerd wat nou echt belangrijk is. Zelf bepalen waar je aan denkt en weer eigen baas zijn over je gevoelens is iets wat je jezelf moet gunnen. Op die manier ga je ook echt committen aan de mindfulness oefeningen. Je moet er namelijk tijd voor vrij maken en er geduld voor opbrengen. Lees hier meer over mindfulness.

Zoek jij een online cursus waarbij je leert hoe je echt goed aan mindfulness kunt doen? Lees dan meer via onderstaande knop over de cursus waar je in 8 weken tijd meer overzicht en geluk voor jezelf creëert.

Meditatie voor moeders

Mediteren is een vorm van mindfulness waarbij je rust in je leven creëert. Een meditatie oefening kan zo simpel zijn als je focus leggen op je ademhaling. Als je een beginner bent is het advies ook om met zo’n oefening te beginnen. Als jij meer rust in je leven wilt omdat je kinderen hebt en je als moeder geen momenten voor jezelf kunt vinden, is meditatie voor moeders iets voor jou. Meditatie oefeningen voor jezelf én oefeningen die je samen met je kinderen kunt doen. Lees er meer over op de pagina mindfulness voor moeders en peuters.

Terug naar boven