Yoga

Yoga oefeningen
Yoga retreat
Yoga benodigdheden

6mm antislip yoga mat + touw en tas – 181cm x 59cm x 6mm

Of je nou een beginner of gevorderde bent, je hebt sowieso een goede mat nodig die lang mee gaat. Deze fijne antislip mat zorgt ervoor dat je comfortabel en stabiel staat tijdens je oefeningen. Na het bestellen van dit pakket ontvang je een nieuwe yoga mat, een hulpsteun (touw) en een tas. Tijdelijke aanbieding: €38,50

Yoga is goed voor je, dat weten we inmiddels allemaal. Is het ook goed te doen als je (nog) niet zo flexibel bent? Jazeker! Begin rustig en bouw langzaam op. We nemen hieronder een paar vormen door zodat je je in ieder geval kunt inlezen voordat je start.

Yin Yoga

Tijdens yin yoga houd je de houdingen langer vast dan bij de reguliere vorm. Hierdoor heb je meer tijd om je dieper te ontspannen. Doordat je langer de tijd krijgt per houding, kun je alles intenser ervaren. Het is belangrijk je spieren los te laten. Want door het ontspannen wordt je doorbloeding en kracht van je gewrichten verbeterd. Je hele lichaam zal hierdoor flexibeler en sterker aanvoelen.

Power

In tegenstelling tot Yin Yoga is deze vorm zeer dynamisch. Alle houdingen worden direct na elkaar uitgevoerd, waardoor onder andere je conditie en balans worden versterkt. Veel vormen zijn vooral gericht op het geestelijke deel, maar hier ligt de focus erg op het lichamelijke. Wil je dus niet alleen mentaal een verbetering maar ook lichamelijk sterker en leniger worden? Dan is deze vorm geschikt voor jou.

Hatha

Tijdens Hatha Yoga worden inspannende en ontspannende houdingen met elkaar afgewisseld. Daarbij wordt er nadrukkelijk gelet op de ademhaling en het bewustzijn (mindfulness). Het begint dan ook met een reeks ademhalingsoefeningen. Het zorgt voor een versterking van je spieren, een ontspannen lichaam en een rustig hoofd.

Bikram

Bikram Yoga wordt gegeven in ruimtes van rond de 40 graden. De warme ruimte zorgt voor een versoepeling van het lichaam. Daarnaast wordt je lichaam gereinigd door het zweten. Omdat het tijdens deze lessen erg warm is, werk je veel aan je ademhaling. Dit zorgt voor een beter uithoudingsvermogen, betere zelfbeheersing en concentratie.

Ben je enthousiast en kan je niet wachten om te beginnen met je eerste les? Misschien is een beginnerscursus dan wel wat voor jou. Dan weet je in ieder geval dat je het meteen goed aanpakt vanaf het begin!

Om op korte termijn resultaat te voelen is het aan te raden om niet alleen aan bovenstaande te doen, maar ook momenten in je week in te plannen voor meditatie.

Terug naar boven